Összes oldalmegjelenítés

2016. február 1., hétfő

körforgalom=ködfogalom?


1985 óta tervezett körforgalom Marosvásárhelyen a Dózsa György – 1918 december 1 utcák találkozásánál, a Maros-mall előtt. A rajzon világosan látható, hogy a tervezett körforgalom kétsávos lenne, minden irányból két-két belépő-, ill. kilépő sávval. A jelenlegi felszíni jelzőlámpák és zebrák, valamint a közlekedési irányokat az út közepén elválasztó fehér-piros betonlapok eltűnnének. A felszíni zebrák helyét átvenné az éjjel-nappal nyitva levő aluljáró. Az így odaáramló gyalogosforgalom akár potenciális vásárlókat is jelenthet az ottani üzleteknek. A rajzból az is világosan kivehető, hogy újralétesülne a Dózsa György utcában a Poklos-patakkal párhuzamos, régebb felszámolt külső zebra, de a Liviu Rebreabu - Cuza vajda utcák sarkánál is, mivel a Maros-mall – Romarta-mall előttiek, a létesítendő körforgalom miatt megszűnnének. A Győzelem-téren a Romarta-mall előtti zebra kb. 5o méterrel északabbra kerülne, az 1989-es forradalmi emlékmű elé. A rajzból az is világosan kivehető, hogy a Cuza vajda utcából irányonként csak egy-egy sáv lenne majd (jelenleg 2 + 1 van, de ez elég szűkös), mert ez a könnyebb, gyorsabb, lazább és biztonságosabb közlekedést szolgálná, hisz a Cuza vajda utcából a körforgalomba kevesebb autó szokott betérni, mivel az ügyesebbek a Maros-mallt a háta mögött, a Poklos-pataknál kerülik ki (bár elég sok balesettel). A Cuza vajda utcából érkezők elsőbbségátadásra lesznek kötelezhetők a Győzelem-tér felől érkező két sávval szemben, ami nem lesz olyan súlyos ügy, hisz őket 5o méterrel előbb egy zebra fogja akadályozni, másrészt a Győzelem tériek a két sávjukból egyet csak meg fognak engedni annak a kevés Cuza vajda utcai be, vagy kitérőnek... Kicsit nehezebb lesz a körforgalomból a Cuza vajda utcába térőknek, hisz itt elég sok a betérő, s a forgalom okozta kis várakozásnak a körforgalomtól alig van néhány hely a bal sávon keletkezendő autósoruknak, mellettük jobboldalt marad egy sáv a Győzelem térre igyekvőknek: amúgy a Cuza vajda utcába ugyanúgy be fognak tudni majd térni, mint ahogy az onnan kitérők esetét ahogy épp az imént már bemutattam. A körforgalom közlekedésbiztonsági, gyorsasági, forgalmi szempontból is a legjobb megoldás, nem beszélve a környezetvédelmiekről. Sokan akár meg is fordulhatnak általa. Kamionok amúgysem fogják itt zavarni a forgalmat, mert azok egyrészt a Főtérre nem mehetnek be, másrészt a várost a kerülőutakon kerülik el. A jelenlegi járdaszigetekkel túlbonyolított kereszteződés komplikált, veszélyes (nemrég egy rendőrautó borult itt fel), a lámpánál 1oo méteres kettős kocsisorok alakulnak ki, 1 percet is meghaladó hosszú várakozási idővel, füst, zaj, por és türelmetlenség, idegesség, stressz, melyek mind-mind növelik a baleset előforulásának a veszélyét, az úttest pedig túl széles a zebrához, még ha a gyalogosok átkelése lámpával szabályozott is, hiszen sokan az út közepén kialakított vékony járdaszigetre szorulnak az átkelés közben pirosra váltó lámpánál, ez is életveszélyes. Pénz az elkészítéséhez? A városkasszából! Ott van bőven, főleg ilyesmikre! Akkor meg miért nem fogtak már neki? Ha éjjel-nappal dolgoznának, előbb a kör egyik felét, aztán a másik felét hamar meg lehetne csinálni!

1 megjegyzés:

  1. Há’ miolta lettél te civil aktivista, he? Netán grínpísz? S ugyan már azt meg hogy? Tán a városházára szeretnél igyekezni? Te, a tökkelütött lúzer? Vannak ott épp elegen, nélküled is jól megvannak, még nálad is nagyobbak! Azt hittem, a te szerény szellemiséged magasb körökbe vonzódik, mintsem a lokálpatriotizmus ilyetén szellentései... Annyira szereted a körtáncot, a körbe-körbetoporgást, mint doktor bűnöző virágék és doktor sóskáék? Szép kis kompánia, nem mondom: egyik sem különb a másiknál! Van még körforgalom a városban épp elég, mely véglegesítésre vár! Azokon kívül körforog épp eleget saját téveszméiben a városháza! Saját kacsalábán dűlingél ide, no meg amoda, csak épp az EU nem vonzza!

    VálaszTörlés