Összes oldalmegjelenítés

2016. január 1., péntek

körbeutazni Magyarországot

a MÁV-START egyik Desiro sínbuszának különjáratával, a Duna TV-vel, egy hét alatt



























BP-ről indulok
reggel 8 órakor, vagy az ezt követő első menetrendszerinti járattal
az óramutató járásával megegyező irányba haladok
mindig az országhatárhoz legközelebb eső vasútvonalat választom
nem érdekel a kerülők/kitérők mértéke, de az átszállások száma, a csatlakozások várakozási ideje sem, aminthogy a vonatok rangja sem – az első érkező vonattal továbbhaladok
Az útvonal:


























BP Nyugati pu-Dunakeszi-Göd-Vác-Verőce-Drégelypalánk-Balassagyarmat-Galgamácsa-Aszód-Tura-Hatvan-Vámosgyörk-Kompolt-Füzesabony-MISKOLC-Szerencs-Mezőzombor-Tokaj(a város északnyugati határában a szőlőhegyek a világörökség része)-Rakamaz-Görögszállás-Nyírtelek-NYÍREGYHÁZA-Kemecse-Demecser-Kisvárda-Záhony-Mándok-Vásárosnamény-Mátészalka-Nyírbátor-Nyíradony-Hajdúsámson-DEBRECEN-Hajdúszoboszló-Kaba-Püspökladány(a város északnyugati határában a Hortobágy a világörökség része)-Füzesgyarmat-Szeghalom-Vésztő-Kötegyán-Sarkad-Gyula-[Békéscsaba]-Kétegyháza-Mezőkovácsháza-Mezőhegyes-Makó-SZEGED-Kistelek-Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa-Kiskunhalas-Jánoshalma-Bácsalmás-Baja-Bátaszék-Bonyhád-Dombóvár-Sásd-Szentlőrinc-Barcs-Gyékényes-Murakeresztúr-Nagykanizsa-Zalaszentiván-[Szombathely]-Bük-Harka-Sopron(a várostól északkeletre a Fertő-tó az osztrákokkal közösen a világörökség része)-Fertőszentmiklós-Kapuvár-Csorna-Jánossomorja-Hegyeshalom-Mosonmagyaróvár-GYŐR-Ács-Komárom-Almásfüzitő-[Tatabánya]-BP Nyugati pu

35 megjegyzés:

  1. Hát mi történt, ó, Grand Maetre? Elakadtál az Isten-érveiddel? S megint beakadt a sikátáká-hu-húúúd?

    VálaszTörlés
  2. Blogom nem véget soha nem érő brazil szappanopera! Folytatásait megtalálod a magyar wikipédia „Isten” szócikkénél, ha a középiskolában a vallás/filozófia-óráid a sarki kocsmában töltötted! Mit csináljak? Benne van a génjeimben: nagyapám a vasutaknál dolgozott!

    VálaszTörlés
  3. Sajnos a vasúti körutazás az évek során történt vonalbezárások miatt egyre csak szűkült... Hej, azok a régi szép idők...

    VálaszTörlés
  4. Nagy-Magyarországot nem utaznád így körbe?

    VálaszTörlés
  5. Azt egy kicsit nehezebb (sok vonalat zártak be Trianon óta a szomszédos országokban is), de nem lehetetlen, csak már elég nehéz ma magyarokkal találkozni Magyarország szomszédos országaiban... Ott ahol nincs meg a magyar helységnévtábla-felirat a vasútállomáson, semmi értelme magyarul megszólalni, könnyen még főbe is üthetnek azonosíthatatlan/ismeretlen tettesek egy baseball-ütővel ezért! Angolul! Az ma a világnyelv!

    VálaszTörlés
  6. Budapest körbeutazása nem elég neked? Mondjuk a belvárosé: a 6-os villamossal, budai oldalon a Széll Kálmán-, ill. a Móric Zsigmond körterek között meg a 61-essel! Vagy az 1-es villamossal, esetleg a 3-assal!

    VálaszTörlés
  7. Milyen 1-es villamossal, te? Az 1-es villamost még meg sem építették Észak-Budán az Aranyhegyig, Dél-Budán pedig az Etele-térig! A 3-asról meg ne is beszéljünk!

    VálaszTörlés
  8. Ezek a mostaniak is elég agyalágyultak, s nem is mindig a költségmegtakarítás áll mögöttük! Ahelyett hogy a MÁV ezekre a bezárt mellékvonalakra minden nap reggel 6-tól este 1o-ig egy-egy pár ilyen Desiro sínbuszt személyvonatként iktatott volna be kétóránként a menetrendbe, egyperces megállókkal az összes megállóhelyeken – inkább végleg kivonul az ottlakó embereket keserítve meg és a Volánt kínozva meg...

    VálaszTörlés
  9. 31 darab Desirot vett eddig a MÁV.

    VálaszTörlés
  10. Pedig milyen jó lenne havi egyet vásárolnia, egész a századik példányig...

    VálaszTörlés
  11. Avem şi noi câte-un Desiro din ăsta şi la Târgu Mureş! Circulă ca tren personal la Sibiu, şi ca accelerat la Timişoara!

    VálaszTörlés
  12. Bravo! Foarte bine! Ţineţi-o tot aşa! După câte ştiu CFRCălători a luat vreo 12o de exemplare din ăsta, chiar destul de multe – zic eu... Bine au făcut şi inginerii ăştia din Germania: au creat un concurent autobuzelor de pe şosele, şi uite că acuma mai toată lumea vrea numai Desiro-uri din astea: până şi ruşii şi americanii au luat din astea, atât de bune sunt! Unii călători zic că-şi pierd confortul pe durata călătoriilor pe distanţe mari, dar... eu pot să-ţi zic pe pielea mea că între Târgu Mureş – Sibiu eu m-am simţit chiar foarte bine: am şi dormit...

    VálaszTörlés
  13. Látom ez a körutazásod Cikón is átvezet, ama Bonyhád-közeli kis falucskában, ahol 4 unokatesód él!

    VálaszTörlés
  14. Ha egyszer Bátaszék – Pécsvárad között bezárták a vasutat...

    VálaszTörlés
  15. Mellékvonal-bezárások a szomszédos országokban is történtek, még itt a közép-európai/visegrádi négyek vídékén is, s nemcsak a kelet-európai kommunista rendszerek bukását felváltó európai úniós csatlakozásuk utáni években jelentkező neoliberális-vadkapitalista világban! Mellékvonal-bezárások régebb is történtek, sőt, nem csak minálunk, hanem a nagy, gazdag, fejlett nyugat-európai országokban is, mint például a példakép Németországban is! Ha egy természeti katasztrófa mellékvonalakon elviszi a vasutat, sehol sem építik újra, mindenhol lezárják az egész szakaszt!

    VálaszTörlés
  16. Nem minden mellékvonalat zártak be! Az ország szerencsésebb részében, ÉNYon a GYSEV vette át a bezárásra ítélt MÁV-mellékvonalakat! Másokat meg újra megnyitottak...

    VálaszTörlés
  17. Jól is tette! Ha egyszer Ausztria Kelet irányába is terjeszkedik...

    VálaszTörlés
  18. Újjászületik-é, ó, a trianoni/történelmi tetszhalott Osztrák-Magyar (vasúti) Monarkija?

    VálaszTörlés
  19. Monarkija? Híjha... KIA? KIA? Ki kakilja? Kikakilja? Pí ha, lika! Régi sztori, hisztori! Hisztérikus oktondi!

    VálaszTörlés
  20. Lassan-lassan oda jutunk, hogy két nagyváros között csak fővárosi kerülővel lehet elutazni... Lásd például az ország négy sarkában fekvő Szeged, Pécs, Miskolc, Győr közötti összeköttetéseket...

    VálaszTörlés
  21. S miért lenne az olyan nagy baj? Te szeretnél Szegedről Pécsre, vagy Miskolcról Szegedre, esetleg Pécsre azokon a girbe-gurba, jobbra-balra kanyargó, ide-oda dűlingélő világvégi útvonalakon döcögni, elmaradott-elszegényedett-elhagyatott holt vídékek ködös ugarán eltévedt lovasként kóvályogni? Azért az egy-két ilyesféle utasért... már mégiscsak egyszerűbb BP-n keresztül, és gyorsabb is a szinte nyílegyenes nemzetközi, dupla, villamosított, felújított fővonalakon utazni!

    VálaszTörlés
  22. No de Magyarország nemcsak a nemzetközi fővonalakon közlekedő gyorsvonatok ablakából látható fejlett vídékekből áll, ember!

    VálaszTörlés
  23. Há’ mi kell neked te, haver? Nem elég, hogy mindegyik megyeszékhelyről van a fővárosba mindennap közlekedő közvetlen gyorsvonat?

    VálaszTörlés
  24. Az útnak nyáron érdemes nekiindulni, mondjuk az iskolai szünidő kezdetekor, június 1-én, hogy szép nyugisan akár egész szeptember 1-ig utazgathassunk. Éjszaka természetesen nem utazunk. Éjszaka vasútállomásokon fogunk aludni... Ősszel, az iskolakezdés után már lehetne is adni heti egy-egy egyórás részletet a Duna TV-n. Mert útközben ide-oda betérünk, különböző nevezetességeket látogatnánk meg...

    VálaszTörlés
  25. Ilyen különleges alkalommal már akkor miért ne lehetne a személyforgalom elől bezárt mellékvonalakon is végigmenni, úgy mint néhány évvel ezelőtt?

    VálaszTörlés
  26. Mellékvonal-bezárások? – Több a kár, mint a haszon! – Vagy ahogy nagyanyám mondaná: „Ha jót nem tudsz, rosszat ne csinálj!” De ezeknek odafönn? Van-é, ó, nagyanyjuk? Vagy csak a családi fotóikon?

    VálaszTörlés
  27. Talán még mindig van remény a többi bezárt mellékvonal újranyitására is...

    VálaszTörlés
  28. Nem tudom. Lehetséges. Elképzelhető. Vagy sem. bp-N eu-S PÉNZEKBŐL NYITOTTAK MEG a napokban ÚJRA RÉG BEZÁRT VILLAMOSVONALAKAT A BUDAI RAKPARTON...

    VálaszTörlés
  29. Gyere nyissuk meg újra az összes erőszakkal tévesen bezárt mellékvonalat! Miért kínlódna annyira a Volán? S menne tönkre a vasúthálózat? Vonatok – na jó: sínbuszok (én ilyen régiesen beszélek: tulajdonképpen motorkocsik) nélkül sok helyen még drágább lett e mellékvonalak fenntartása, akkor meg?

    VálaszTörlés
  30. Gyere! Én benne vagyok! A mellékvonalakkal párhuzamosan haladó országutakon sem tudnak gyorsabban haladni a Volán-buszok! 6o km/ó az bőven elég: purconként egy kilóméter! Akkor meg? Írunk egy szép levelet a magyar wikipédián a „magyarországi mellékvasútvonal-bezárások” címszónál szereplő ész érvekkel a közlekedésügyi miniszternek, hogy szeptember 1.-től, a suli kezdésével egyidőben, decemberben pedig már az új menetrendbe tegye is vissza a kivett sínbuszokat! S ha a pénzügyi érvek nem győzik meg, mondjon le!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HA-HA-HA-HA!!!!!!!!!! S még kiket akarsz leváltani ott fönn a minisztériumokba, ha? Neked tán vannak jobb embereid? Nem tudod megvárni a következő választásokat, hogy minden évben csak úgy váltogatnád az embereket? Amúgy úgyis EU diktál, legyen bárki a minisztériumokba!

      Törlés
  31. Én sem értem, miért kellett szétverni azt, ami jó? Utólag meg kiderült, hogy a MÁV költségeinek csak 1%-át takaríthatta meg ezáltal! Akkor meg minek ez az egész? Még ÉNYon a GYSEV átvett mellékvonalakat, de nemcsak átvett, hanem egyenesen felújította és villamosította is!

    VálaszTörlés
  32. Hogyhogy nem érted? Kérdezd meg Bajnai embereitől, akik ezt kitalálták-kikalkulálták!

    VálaszTörlés
  33. Pécst valahogy kihagytad. Pedig ott a POSZT! Nem beszélve az operáról/balettről Miskolcon, Szegeden, Győrött, ezeket nem írtad be szögletes zárójelbe mint látnivalókat!

    VálaszTörlés
  34. De miért a Duna TV-vel? Az egy állami tévécsatorna, a legkevésbé nézettebb tévécsatornák egyike! Az RTLKlub a legnézettebb!

    VálaszTörlés