Összes oldalmegjelenítés

2015. június 1., hétfő

Csíksomlyói zarándokvonat(ok): egy kis pünkösdi magyarságerősítő

Egy nem is olyan régebbi  blogcikkemben (a szeptember elsejeiben) 3 indiai kisvasútról készült 1-1 órás BBC-dokumentumfilmet ajánlottam a figyelmetekbe a youtube-on, az UNESCO-világörökség részeként. Nem vagyok katolikus, még csak szimpatizáns sem, de mint keresztény magyar greenpeace-szimpatizáns vasútrajongó ebben a friss blogcikkemben 3 csíksomlyói pünkösdi magyarságerősítő zarándokvonatról készült, 1-1 órát alig meghaladó dokumentumfilmet ajánlok a figyelmetekbe, szintén a youtube-ról. Pünkösd Karácsony és Húsvét után-mellett a keresztény civilizáció meghatározó ünnepe (kellene legyen nemcsak az én szerény meglátásaim szerint). Ha pedig azt mondom, hogy magyar Pünkösd, akkor az (csakis) Csíksomlyó (lehet), mint az arabok Mekkája. A zarándokvonat(ok): 2o11-től Budapestről a Misszió Tours Utazási Iroda Boldogasszony Zarándokvonata – talán ez a legismertebb és a legnépszerűbb, és nemcsak pusztán azért, mert korabeli vagonokból, no meg vonatrádióból is áll, és áthalad, többek között, a Székelyföld központjában, Marosvásárhelyen (is): www.zarandokvonat.hu; 2oo8-tól a Kárpáteurópa Utazási Iroda Csíksomlyó Expressze Szombathelyről, ill. Székely Gyorsa Budapestről, ahol e két vonat eggyé válik: www.csiksomlyoexpressz.hu. Annyi zarándokot, olyan gyorsan és olyan emberi körülmények között, mint a vonat, sem a mindennapos menetrendszerinti vonatok, sem a buszok nem képesek Csíksomlyóra vinni. Ezért is tehát az úr Isten áldja meg azokat, akik ezt a 3 zarándokvonatot kitalálták, megcsinálták, és működtetik: fent említett 2 utazási irodát és a MÁV Nosztalgiát. Már lehet jelentkezni a 2o16-os búcsúra...



80 megjegyzés:

  1. 14 évesen, VIII. osztályos koromban, reformátusként, annak rendje s módja szerint jómagam is lekonfirmáltam a Heidelbergi Kátéból 1 évnyi vasárnapi iskola nyomán a néhai, kommunisták által éveken át alaposan meghurcolt Fülöp G. Dénesnél a Vártemplomban (az eseményről készült 3 legjobb fotót most nem posztolom blogomra), és így utólag visszagondolva, nem bántam meg még azt a VII-VIII. osztályos opcionális vallásórát sem a suliba, amit a szüleim előírtak!

    VálaszTörlés
  2. Marosvásárhely vasútvonala a Déda – Kocsárd közötti 4o5-ös mellékvonal. Több helyi politikus futurisztikus-szürreális-utópisztikus ígéretei a választási kampányban hangzottak el, s az újságírók is átvették ezeket a hazugságokat: hogy tervezik Segesvárra a vasutat, aztán hogy a Maros jobb, északi partjára való átköltöztetését, meg hogy a volt tankkaszárnyától a Maros déli, bal partján vezetik a lovarda mellett haladó kamionút mentén el egész a kombinát mögé, majd onnan a maroskeresztúri állomásig, meg hogy a csatorna vizében vízalatti metróként csinálják meg, aztán meg hogy a várost átszelő fő országútvonal alatt metróként, s a Maros-mall aluljárójában kialakítnak egy megállót, de az is elhangzott, hogy pilléreken föld fölöttiként vezetik át a városon a jelenlegi útvonalán, vagy a várost átszelő fő országút vonalán, vagy a Maros vize fölött, meg hogy villamosítják... Ezek választási kampányban elhangzó, ígéreteknek álcázott hazugságok voltak mind. Semmilyen ilyen terv nem létezik semmilyen illetékes hatóságnál, s mesebeli jellegüknél fogva nem is lehet komolyan venni ezeket. Örvendjünk, hogy a vasút jelenlegi állapotát úgy-ahogy, szerényen-szegényen, szép lassan, mintegy észrevétlenül, ha nem is olyan látványosan napról-napra, de valahogy mégiscsak évről-évre fejlesztik: az évszázados, gyenge, elkorhadt fabordákat kicserélték betonelemekre, a meggyengült töltést időnként feldúcolják friss kaviccsal, a mechanikus jelzőket kicserélték fényjelző készülékekre, automatizálták a váltókat, átkelőket, a kisállomás épületét kibővítették, a nagyállomás átépítése Sepsiszentgyörgy mintájára nagyrészt európai pénzekből folyamatban van, jövő év nyarán már kész is kéne legyen, a rendszerváltás után-miatt használaton kívül helyezett ipari vágányokat felszámolták-felszedték, megmaradt a déli órákban a Székelyföldön – Dédán keresztül Bukarestbe induló mindennapi gyorsvonat (reménykedem, hogy a budapesti gyorsvonat régi fényét is visszaállítják majd, mert jelenleg Kolozsvárig személyvonatként jár, s nyáron a tengerpartra sem ártana gyorsvonat, két másodosztályú fülkésvagon Déda fele), a városközeli megállókat a maxi-taxikkal való konkurencia miatt felszámolták (Marosszentgyörgy, Ernye), több felesleges vasútállomást megállóhellyé változtattak (Marosvécs, Marosgernyeszeg, stb...), ezen a vonalon is megjelent néhány új, német Siemens Desiro sínbusz, Déda – Marosvécs között a felújított vasúton 1oo km/ó-val lehet közlekedni (reménykedem, hogy szép lassan az egész 4o5-ös mellékvonalon is), ez nem egy veszteséges, felszámolásra váró szárnyvonal, hisz Marosvásárhely egy nagy város, még ma is több mint 1oo ezer lakosa van, s milyen jó lenne székelyföldi eurórégióközponttá emelni – sokkal könnyebb lenne akkor a dolga, látványossá válna a fejlődése, stb, stb, stb...

    VálaszTörlés
  3. A vasút egy nagyon jó találmány. Az úr Isten áldja meg azokat, akik kitalálták, megcsinálták, és működtetik! Annyira jó találmány, hogy néhány év alatt az egész világon elterjedt, és évszázad(ok) után is (gőzmozdonytól a villamosmozdonyig) szinte változatlan formájában használjuk.

    VálaszTörlés
  4. Az aszfalt talán nem volt egy nagyon jó találmány? Az aszfalt meg a Dízel-motor?

    VálaszTörlés
  5. Minden Dízel-motor kipufogógázában található tri-nitro-benzatron: mindmáig a világ legrákkeltőbb anyaga, benne is van a Rekordok Könyvében, és a rák az gyógyíthatatlan betegség. Sok gépjárműgyár már áttért a sorozatos elektromos autók gyártására. Egy nem is olyan régebbi magyar Playboy, a 2o14 novemberi szám, a 119 oldalon reklámoz is már ilyen KIÁ-t: 212 km-t lehet megtenni egy töltéssel, s az akkut 32 perc alatt feltölti, akár egy mobiltelefont. Ugyanolyan könnyedén tud 1oo km/ó-val is száguldani, mint bármely benzinses társa, csak sokkal csendesebben. 7 éves garanciát adnak rá.

    VálaszTörlés
  6. A Boldogasszony Zarándokvonat az egyetlen vonat ezen a 4o5-ös mellékvonalon, mely csak Marosvásárhelyen állt meg. Amúgy elég kacskaringós útvonalakon jönnek ezek a zarándokvonatok, pedig a legrövidebb útvonal Budapestről Csíkszeredába mégiscsak Szolnok – Nagyvárad – Kolozsvár – Marosvásárhely fele lenne... De talán épp ez a változatosság adja érdekességét, átszelni Erdélyt nyugatról keletre, s vissza- hazafele is...

    VálaszTörlés
  7. Budapestről a reggeli órákban indult, Magyarországon 1oo km/ó-val ment végig, alig állt meg Szolnokon és Debrecenben, majd’ 2o vagonjából (fél kilóméter) két étkezőkocsija volt a szerelvény közepén (minden egyes vagonban egy-egy idegenvezetővel – normális is), így is alig bírt éjfél után valamivel Csíkszeredába érkezni. Na most gondolj bele egy kicsit, ha minden kisvárosban megállna, még hálókocsikkal is, mikor érne a végállomásra? És miért is állna meg annyi helyen, ha egyszer Magyarországon már felszedte az összes utasát (majd’ 8oo zarándok)? Ha szabad a vonal és nincs több érdeklődő utasa, hát hadd menjen minél hamarabb, amíg csak bír! Végülis ez nem egy mindennapos gyorsvonat, mint megannyi Budapest – Brassó közötti, mert ez egy különvonat és ennek magasabb is a rangja – ez, ha még késésbe is van, előnyt élvez bármely menetrendszerinti járattal szemben... – Ennek minden vonat félreáll... Mert Csíksomlyó az Csíksomlyó. És Pünkösd az Pünkösd. Évi egyszer van csak. 1oo km/ó-s sebességek itt a székelyföldi hegyek között talán nem lesznek soha (bár Marosvécs – Déda között egy olyan 1o km-s szakaszon lehet ennyivel közlekedni), hisz itt nincsenek európai közlekedési folyósók, még Svájcban sem tudtak mindenfele megcsinálni ilyesmit – és ilyen sumákeri sebességeknél a táj élvezhetetlen is lenne...

    VálaszTörlés
  8. Mi van, haver, mivel füvezed úgy magad, már megint, hogy annyira megérintett Csíksomlyó szellemisége, szent nemessége, szellemessége, szellentő segge? Vagy tán imponál neked, hogy évről-évre élőbe közvetíti a Duna TV (az A TV meg a Hit Gyülekezetének Vidám Vasárnapját adja élőbe szinte minden vasárnap), és hogy ott van Magyarország elnöke, akit amúgy a (nagyon is helyesen) 3oo fősre lecsökkentett egykamarás parlament választ, s akinek nincs is olyan nagy hatalma, mint inkább szimbolikus volta, Áder János, és felesége, aztán a marosvásárhelyi származású csíkszeredai főkonzul, Zsigmond Barna Pál (mintha a bukaresti nagykövetség nem lenne elegendő), aztán a Kossuth-díjas színész, Eperjes Károly, Semjén Zsolt, meg a dévai árvaház ferences szerzetese, Böjte Csaba, meg a katolikusok gyulafehérvári nagyfőnöke, Jakubinyi György – ezek a te példaképeid? Csak nem Nagy-Magyarországról romantikázol? De hisz annak már majd’ egy évszázada hogy vége már! Történelem! Történt: régen! Magna Hungarica: Magna Fundalica!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te lennél, ó, az? https://www.facebook.com/sarosi.zsoltmihaly

      Törlés
    2. Romániában ma több mint 1.222.222 magyar ember él, ennek kábé a fele csak a Székelyföldön többséget alkotva! Akkor milyen történelem, he?

      Törlés
  9. Jól is teszik, ha ide (is) eljönnek egy kicsikét kis szívmelengetőnek, lelki vigasztalónak, magyarságtudat-erősítőnek, mert a Székelyföldet már maguk az RMDSZ-es honatyák is magukra hagyták!!! Eleget veszekednek-verekednek ők egész évben a Parlamentben!

    VálaszTörlés
  10. Aha, na ja, persze, ha-ha-ha! Politikai tőke-kovácsolás!

    VálaszTörlés
  11. Vagy sokkal inkább államfői (reprezentációs) kötelesség? (értsd: kötelező házi – hazai – hazafi – hazafias feladat) A hazafiasság, a nemzeti hovatartozás kérdése – a magyarságtudat politikai párttagság fölött áll! Amúgy meg mit irigykedsz itt annyit? Gyere el te is (autóval is lehet jönni, akár privátba is), s tapasztald meg te is a saját két szemeiddel, hogy miről is van szó! Másként hogy magyarázzam a vaknak, hogy milyen szép színes a világ?

    VálaszTörlés
  12. Csíksomlyó! Ó! Dehát nem minden magyar ember katolikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No fene! Pedig hát Csíksomlyóra szép számban szoktak zarándokolni, és minden évben egyre csak többen nemcsak katolikusok, és nemcsak magyarok!

      Törlés
    2. Bezzeg ha Csíksomlyó (s a magyar konzulátus) nem lenne földrajzilag a Székelyföld közepén... Bezzeg ha a Székelyföld többsége nem lenne magyar... Bezzeg ha a Székelyföld többsége nem lenne katolikus... Bezzeg ha a magyarok többsége nem lenne katolikus... Bezzeg ha Magyarország nem lenne annyira elanyagiasodva-elnyugatiasodva... Bezzeg ha a valamikori ezeréves keleti határ, Gyímes nem lenne olyan közel... Bezzeg ha a fél Pest nem lenne tele erdélyi menekültekkel... Bezzeg ha nem lenne a székely vendégszeretet és a keleti szegénység (olcsóbb világ)... Aligha lenne ennek a búcsúnak olyan nagy nimbusza!

      Törlés
  13. A fél Pest tele van erdélyi menekültekkel!

    VálaszTörlés
  14. Animare necesse est!

    VálaszTörlés
  15. Cirkuszt és kenyeret!

    VálaszTörlés
  16. Tetszik-nem tetszik, haver, Pünkösd az Pünkösd, Csíksomlyó az meg Csíksomlyó. A népnek vezérekre van szüksége, akikre felnézzen, akiknek szavára hallgasson. A népet vezetni kell. Ennek bibliai alapja is van. A népnek vezéreszme kell. A sarló-kalapácsos vörös zászló után most a sok kicsi kis sárga csillagocskák körbe-körbe karikába a kék lobogón. Hogy jó? Hogy rossz? Nem ítélkezem. Csak konstatálom. Székelyföldet pedig többségében még mindig magyarok lakják. Ukrajnában talán jobb? Jobb bunkerben mint templomban? Jobb istentelennek, pogánynak, barbárnak lenni? Jobb ölni mint ölelni? Papok vagy popók s papramorgók kellenek neked, haver? Inkább gyere öltözz önszántadból népviseletbe népzenére néptáncolni, mintsem erőszakkal rádrótt katonaruhában gépfegyverekkel felsőbb parancsra lövöldözni, embereket ölni!

    VálaszTörlés
  17. Ha-ha-ha! A csórók, akik csak integetnek különböző állomásokon az áthaladó vonatnak, zászlókat lengetve-lobogtatva! Nincs annyi pénzük, hogy legalább egyszer befizessenek egy ilyen zarándokútra! Otthon kuksolnak a Duna TV élő csíksomlyói közvetítése előtt... Még az a száz pesti diák abból az egyházi suliból is csak állami támogatással tudott eljönni, ha-ha-ha!

    VálaszTörlés
  18. Ez nem egy segélyvonat, ez egy zarándokvonat! Ennek a zarándokvonatnak ennyi az ára! De nézd csak meg egy kicsit a honlapjukon, hogy mit és milyen színvonalon adnak azért a pénzért cserébe! Te talán meg tudnád olcsóbban is csinálni? Aligha hiszem! Amúgy nem mindenki él Bécs alatt, Magyarország legfejlettebb, ÉNYi részén! Egy ilyen vonatot látni egy szegény székelyföldi kisvároson áthaladni nem mindennapi élmény – mint ahogy zarándokolni sem az! Ami pedig a szegény pesti egyházi diákokat illeti: hát inkább csíksomlyói zarándokutuk támogassa az állam, mintsem a West End Balkán halálos buliaiba való igyekvésüket! (azt megtalálják szinte minden hétvégén)

    VálaszTörlés
  19. Bizony-bizony, ha ez a zarándokvonat nem létezne, sok magyar ember talán soha nem tette volna be a lábát Székelyföldre! S mekkora döbbenet éri szegényeket, mikor saját szemükkel megtapasztalják nemcsak a táj szépségét és vendégszeretetét, de azt is, hogy ezt a régiót többségében magyarok lakják, mintha nem is egy idegen országban járnának, hanem egy kis Magyarország-tengerszemben! S hát még ha mindezen élményeiket, a látottakat elmesélik szeretteik körében: e zarándokvonat nagyobb és hatásosabb ingyenrekláma nem is létezik! Nem is csoda: többen már visszatérő vendégek!

    VálaszTörlés
  20. Immár 3 éve, hogy Áder János és felesége magánemberként repülővel szokott jönni Marosvásárhelyig, ahonnan a csíkszeredai főkonzul kocsival viszi ki őket 2 és fél óra alatt Csíksomlyóig, ezért ez a főkonzul a zarándokvonat érkezését nem mindig tudja Csíkszeredában köszönteni. Ja’, jut eszembe, az idén útba esett a marosgernyeszegi Teleki-kastély is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rejtett politikai üzenet az államosított ingatlanok visszaszolgáltatása ügyében: Teleki Marosgernyeszegen nagy nehezen visszakaphatta a kommunisták által államosított kastélyát úgy, ahogy Sepsiszentgyörgyön a református egyház a Székely Mikó Kollégiumát még nem nagyon...

      Törlés
  21. Én repülőre biztos hogy soha nem fogok ülni! Minek? Hogy lezuhanjak? Hajóra sem! Minek? Hogy elsüllyedjek? Metróra sem! Minek? Hogy odabe ragadjak a föld mélyébe/belsejébe (a tűzbe), mint a vakondokok? Még Isztanbulban a 2 közúti híd, Koppenhága – Malmő között az Oresund-híd, még a Csalagút is okés lenne, bevállalnám az átkelést, talán még a gibraltári kompjáratokat is, de amúgy Európán kívül aligha hiszem, hogy más világot is látni fogok. Ideragadtam a Balkánra...

    VálaszTörlés
  22. A zarándokvonat utaslétszáma már Magyarországon teljessé válik, a marosvásárhelyi nagyállomáson a vonatnak integető marosvásárhelyiek nem mindegyike annyira csóró, ha nagyon akar(ná)nak, ők maguk is elmehetnének Csíksomlyóra – a bukaresti gyorssal...

    VálaszTörlés
  23. Mekkora biznisz ez a kultúréhségre épülő buzgalom! Annyi zarándokot „messzi földről” odavinni Csíksomlyóra, elszállásolni őket (mert hisz egyikük sem alszik a szabad ég alatt, focipályán sátrakba), kajáltatni, különböző programokat szervezni nekik (a gyimesi határig), majális, kűrtős-kalács és sült kolbász, Laci-konyhák meg miegymás! S ha már ott vannak, pénzüket néminemű más dolgaikra is ott költik el. Mondják is, hogy ott keleten minden milyen olcsó...

    VálaszTörlés
  24. Biztos, hogy a három legnagyobb keresztény ünnepünknek, a Karácsonynak és a Húsvétnak is, van ilyen vonzata. Gondolom hogy évszázadokkal ezelőtt azok az egyházak, akik ezt kigondolták, ilyen megfontolásból is buzgolkodhattak az akkori világi hatalmakkal karöltve. Nincs ebben semmi rossz! Ma azt mondanánk erre, hogy kulturális menedzsment... Még mindig jobb, mint drog-, ill. fegyverkereskedelemmel, esetleg embercsempészettel foglalkozni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Három a szám kopp-kopp-kopp, / Ünnepeljünk tökkolopp! / Március 15, augusztus 2o, október 23! / Mert hiszen: / Coeulteu vagyok nem kontár / Kossuth díjam imponál / Költőin is Koltón is / Csak az él itt ki vonyít - - -

      Törlés
  25. Az útvonaltervezésnél nem mindig az egyetlen lehetséges döntő szempont a legrövidebb útvonal.

    VálaszTörlés
  26. Pünkösdkor Csíksomlyó. Okés. De nyáron jössz-e a Balatonra 1 hétre? Vagy sokkal inkább az Adriára?

    VálaszTörlés
  27. Hogy bírják úgy ezek a vonatok? Olyan sokat? 2o11 óta, minden évbe, Ausztriába, Lengyelországba, Romániába, s vissza?

    VálaszTörlés
  28. Minden út előtt alaposan átvizsgálják. És amúgy minden mozdonycserénél is, márpedig nézd csak hányszor cserél mozdonyt az egyenes vonalban majd’ 6oo km-s távolság alatt: Püspökladány, Biharkeresztes, Kolozsvár, Kocsárd, Déda... Legtöbb szakaszán elég jól fel van újítva, lehet rajta elég hosszú szakaszokon igen jól menni, akár 1oo-al is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amu ce fain arată locomotivele astea CFRCălători în faţa trenului ăsta unguresc special de pelerinaj...

      Törlés
    2. Romániában tervezik a Kolozsvár - Nagyvárad - Biharpüspöki vasútvonal villamosítását, Kolozsvártól Kisbácsig már ma villamosítva van, Mérán túlig pedig a dupla vágány mindkét külső oldalán állnak már a villamosításhoz szükséges betonoszlopok. A terv nem is olyan rég még fent volt a Romániai Szállításügyi Minisztérium honlapján... Valószínűleg a magyar fél is tervezi a Püspökladány - Biharkeresztes vasútvonal villamosítását - legalább olyan nagy hévvel, mint a román fél...

      Törlés
    3. No hai să electrificăm calea ferată între Baciu – Episcopia Bihor: îs cam 16o de kilometri, dar în prima fază electrificăm doar cam 5o de kilometri până la Huedin: cale ferată dublă cu semnalizare tip BLA!

      Törlés
    4. OK, sunt de acord cu tine! Dar de unde banii?

      Törlés
    5. Banii îs în buzunarele corupţilor de la Bucureşti. Ăştia ni, care-n fiecare seară se bagă-n fel de fel de talk-show-uri în direct după ştirile din fel de fel de televiziuni, şi care mai pretind că ne conduc ţara, dar de fapt o fură, şi la un nivel cât niciunde şi nicicând în Europa! Poporul vrea o ţară ca Franţa de azi, iar politicienii ăştia duc ţara spre afara Europii! Mai bine s-ar băga mai toţi în propriile lor închisori! Bine mai zicea dom’ Băsescu: desfiinţăm senatul şi dăm afară juma’ dintre parlamentari!

      Törlés
  29. A magyar feliratok azon helységben kötelezők, ahol a magyarság legalább egyötödnyi, azaz 2o%-nyi részt tesz ki.

    VálaszTörlés
  30. Nem igazán értettem: a poggyászbiztosítás miért lenne kötelező?

    VálaszTörlés
  31. Mert Romániában az emberek lopnak! Nemcsak a képviselőik a milliárdos közpénzeket (Európában a legnagyobb a korrupció), hanem még a Székelyföldön is! És nemcsak az indiai származsúak... Elég kellemetlen. S ilyenkor a meglopott személy kártérítést kap(hat).

    VálaszTörlés
  32. Na jó. És az egészségbiztosítás? Miért kellene külön, kötelezően ugyanannál a poggyászbiztosító-cégnél megkötni? A magyarországi egészségbiztosítás nem eléggé európai ahhoz, hogy Romániában is érvényes legyen? Akkor mi értelme ennek a hetedhéthatáron oly annyira elhíresült Európai Úniónak, he?

    VálaszTörlés
  33. Ezt most már én sem értem! Ezzel a kérdéssel talán fordulnál inkább egyenesen a magyarországi egészségbiztosítóházad titkárságához, talán ott megfelelően kimagyaRÁZzák ezt neked!

    VálaszTörlés
  34. De klassz! Ezen a vonaton megtalálni az összmagyarság minden képviselőjét, nemcsak földrajzi, nemcsak korbeli, de társadalmi leosztásban is.

    VálaszTörlés
  35. Egy dolog köti össze őket: az, hogy mind Csíksomlyóra igyekeznek. Ugyanazon a vonaton.

    VálaszTörlés
  36. Ó! De szépen írtad ezt meg! Ennél egyszerűbben, hatásosabban már nem is lehetne!

    VálaszTörlés
  37. Kedves Árpád! Köszönjük, hogy újabb blogcikked által figyelmünkbe ajánlottad ezt a nagyonis hatásos, nem is dokumentum-, mint sokkal inkább úti-filmet! Mi magunk sem tudtuk, hogy létezik ilyesféle zarándokvonat, és ráadásul már 2o11 óta! Reméljük, hogy jövőre mi is méltó utasai lehetünk majd!

    VálaszTörlés
  38. Isten úgy segéljen meg benneteket! Biztos vagyok benne, hogy nem fogtok csalódni, és lelki megújulásotok hatékony módon fogja szolgálni! Drukkolok, hogy jövőre ez a vonat elérje a maximális lehetséges 2o vagonos hosszt, 1.ooo zarándokutassal a fedélzeten...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2o vagonnyi utaslétszámot lehet, hogy 1 x majd találni fogsz, de nem biztos, hogy 1 villamosmozdony fel is fogja tudni Gyímesre vontatni. Egy ilyen hosszú vonatot szerintem Madéfalvánál a közepénél 2 = részre fogják osztani, s egyik a másik után, kábé 15 perces eltéréssel, fogják csak engedni. Túl meredek ott a vasút emelkedése, 2o ezrelék fölötti! Ha figyelmesen végignézed a harmadik filmet, ott mondja is a gyímesi emelkedőn valamelyik vasutas a mozdonyvezető fülkéjében, hogy a 16 vagon elé 2 mozdonyt csatoltak, bár csak az első, a magyar vontatott, de a második is készen állt egy esetleges kettős vontatás lehetőségére, mintegy „szükség esetén”...

      Törlés
  39. Te Árpád! Már megbocsáss bugyuta kérdésemért, de muszáj feltennem itt neked! Volt Magyarországnak egy régebbi himusza?

    VálaszTörlés
  40. Én is csak ebből a filmből tudtam meg! Az Ómagyar Mária siralomhoz hasonlít, én is a magyar wikipédián néztem utána, te is megkapod a teljes szövegét, keresd a "magyar himnusz" címszó alatt. Sőt! A székely himnusznak is van egy régebbi verziója, én is csak most tudtam meg a napokban, megtalálod szintén a magyar wikipédián "székely himnusz" címszó alatt.

    VálaszTörlés
  41. Ó, azok a régi szép jó dolgok!

    VálaszTörlés
  42. Egy ilyen vonattal elmennék a világ végére is!

    VálaszTörlés
  43. El is visz a világ végére! A valamikori ezeréves (Szent István-i) magyar világ legkeletibb végére!

    VálaszTörlés
  44. Na. Végigolvasva mindezt a sok baromi búval baszott megjegyzést, veszem észre, hogy már épp csak a lényeg maradt ki: mit is ünneplünk Pünkösdkor? Tessék kérem a magyar wikipédián ellenőrizni, és Csíksomlyót is, hogy miről is lenne végülis szó!

    VálaszTörlés
  45. Ce faci aici, bre, bozgorule romantic? Cui ţii tu monoloagele astea, cui vrei să mai dai tu lecţii dă patriotism unguresc împuţit, ai? Tot-tot numa-numa cu tendinţele tale de-astea infinite-trianonice, adecătelea tendinţe separatiste-revizioniste, ai? Nostalgia după Ungaria Mare, ai? Of, of, of! Aidade! Huideo! Eşti ungur? Du-te-n Ungaria, şi cu asta basta! Ce tot deranjezi acuma simţămintele sincere naţionale ale românilor? Vai-vai-vai!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ei na, of tu, ortodoxule român! Parcă mănăstirile din Bucovina din timpul lui Ştefan cel Mare n-ar fi patrimoniu UNESCO! Ş-amu de la un loc de pelerinaj religios nu doar al catolicilor şi nu doar al ungurilor până la revizionism cale lungă e, Monşer! Că de la Trianon încoa’ numa’ de revizionism aud vecinii de vest – ţară cât juma’ României, chiar şi după aproape 1oo de ani, secol în care tot scade numărul ungurilor din România de la an la an! Ori te deranjează iară că e în inima Ţinutului Secuiesc majoritar ungur pro autonomie, ai? Da-da, drapelurile alea mii şi mii, ţinuturile populare tradiţionale, ungureşti şi secuieşti, darmite imnurile lor chiar şi cele vechi! Lasă Rusaliile lor în pace, măi omule, unguri sunt, dar tot cetăţeni români, creştin eşti şi tu, ai şi tu Rusaliile tale! Ce te deranjează atâta? O zi de sărbătoare pe an nu e sfârşitul lumii... Du-te şi fă-ţi Catedrala Neamului dacă nu-ţi ajung bisericile existente chiar şi azi prea multe faţă de numărul de enoriaşi în scădere continuă, că de bisericile dinaintea secolului XX – monumente istorice nu vrei să ai grijă! Mai bine bucură-te că vreo 2-3 agenţii de turism foarte serioase din Budapesta s-au gândit să aducă vreo 2-3 trenuri de turişti (de Rusalii) aici în România! Turişti (bogaţi) care vin să cheltuie banii pe şi pentru religia lor într-o zonă şi aşa săracă!

      Törlés
    2. Amu ce să-i faci, dacă litoralul românesc e mai scump şi de mai proastă calitate, ca cel din Bulgaria? Cu banii ăia mai bine te duci în Dubai...

      Törlés
    3. Hmda. Iară aud de România şi Bulgaria, ca fiind codaşii Europei!

      Törlés
  46. Elég szomorú, hogy magyar ember Romániában saját Húsvét, Pünkösd másodnapját nem, de az alig 87%-os ortodoxia szerint erőszakosan kell megünnepelje. – A nemzeti ünnepekről nem is beszélve!

    VálaszTörlés
  47. REGELE MIHAI! REGELE MIHAI! REGELE MIHAI!

    VálaszTörlés
  48. Ei, asta-mi mai lipsea de pe blogul meu! Da' ce legătură are, totuşi, cu tema articolului meu, cu Rusaliile ungurilor de la Şumuleu Ciuc, ai?

    VálaszTörlés
  49. Măi, Árpi, Árpi, tu şi cu ideile tale de-astea fixe împuţite şi jegoase de Ungaria Mare şi pendulul împotmolit de cefere-cefere-cefere... De asta tot faci blogul ăsta de-al tău? Pentru propaganda internaută a acestor idei? Da’ totuşi: cine-ţi stă în spatele tău? Cine te mai plăteşte şi pentru aşa ceva? Sau numa’ asta ţi-a mai rămas credinţă? Altceva mai bun nu ţi-ai găsit?

    VálaszTörlés
  50. Vai, de parcă românii n-ar avea ideile lor fixe cu România Mare! Şi, of, hei da! Susţin ideea modernizării gării Luduş (Iernutul nu, că nu mai are peste 10.000 de locuitori), şi a electrificării şi vitezei de 100 km/o pe M 405. Motivul? – Târgu Mureşul are peste 100.000 de locuitori, centrul regiunii Ţinutului Secuiesc – mă rog: a „estului Transilvaniei”...

    VálaszTörlés
  51. Deci acuma să înţeleg că faci reclamă acestor 2-3 agenţii de turism din Budapesta care se ocupă cu pelerinajul feroviar de Rusalii la Şumuleu-Ciuc?

    VálaszTörlés
  52. Acuma hai să fii serios! Trenul ăsta aduce pelerinii, dar le şi duce înapoi la Budapesta! Deci care-i problema?

    VálaszTörlés
  53. Hai mai lasă-mă odată, omule! Tot umbli după mine ca un fel de homosexual cu chestii de genul, mai bine ai umbla după femei frumoase, iar de nu, ia-ţi măcar o prostituată! Totuşi ce vroiai? Să-ţi fac reclamă la alcool şi tutun? Le găseşti la orice colţ de stradă, n-au nevoie de niciun fel de reclamă! Ce să mai caute şi pe blogul meu? Hai mai lasă-mă odată, omule, nu mă mai droga cu mizerii de genul, am destule probleme şi fără astea! Mai bine dute şi ia-ţi o bicicletă şi fă sport!

    VálaszTörlés
  54. No hai că m-am uitat şi eu, numai pentru tine: deci la Târgu Mureş: biserica ortodoxă din piatră datează din anul 1750, iar cea de lângă, cel din lemn, tot din acelaşi secol, numai că din 1793 – le găseşti împreună cu cimitirul şi şefia, adică protopopiatul ortodox (una dintre cele mai faine clădiri din oraş, după părerea mea), toate pe strada mitropolit Andrei Şaguna, la vreo jumătate de kilometru spre nordest de centrul oraşului pe nişte străduţe mai lăturalnice, căci catedrala ortodoxă, cea mai mare biserică din oraş, cel din centru, construit pe locul fostei fântâni muzicale de Péter Bodor, ulterior demolată din această cauză (o copie a acestuia găseşti la intrarea de sud a insulei Margit din Budapesta), datează doar din 1934. Dar, de când cu abonamentele de autobuz gratuite pentru pensionari pe raza oraşului, introduse (foarte bine) de actualul primar, mai toată lumea vrea doar acolo...

    VálaszTörlés
  55. Mi magyar színházi szakemberek vagyunk! A mi zarándokhelyünk: www.poszt.hu. Karácsonyunk, Húsvétunk és Pünkösdünk pedig a színházi világnap, a magyar dráma napja és a színikritikusok díja! Jer, tarts velünk te is!

    VálaszTörlés
  56. Hé, haver! Mit képzelsz te itt magadról, he? Fröcsögsz, fröcskölsz és fröcskölődsz itt össze-vissza jobbra-balra mindenféle mizérikus hülyeséget?!... Ez a blogcikked nem-e esik véletlenül a II. P. hatálya alá, amit blogod jobboldali margóján jó ideje szó szerint idézel? Nem súrolja a katolikusok zarándoklata a bálványimádás bűncselekményének lehetőségét?

    VálaszTörlés
  57. Ah! De mennyire igaza van, Igen Mélyen Tisztelt Fő Inkvizítor Úr! Csakhogy jómagam, amint írtam volt magamról itt valamelyik előbbi megjegyzésben, protestáns vagyok, 14 éves koromban konfirmáltam Marosvásárhelyen a Vártemplomban a néhai, Csiáó-meghurcolt Fülöp G. Dénesnél, valamikor az 199o-es évek közepén – az eseményről, az első úrvacsoravételemről egy színes fénykép van a családi albumomban, csak azért sem teszem fel a blogomra, hadd nyekeregjen itt nekem...

    A csíksomlyói pünkösdi zarándoklatot én úgy fogtam fel, mint egy majálisi családi kirándulást a Székelyföld szívébe, szabadtéri istentiszteletet a természet lágy ölében... Ha így áll hozzá (ahogy Epiktétosz Kézikönyvecskéje is ajánlja), biztos, hogy nem esik a II. P. hatálya alá...

    VálaszTörlés
  58. Bla-bla-bla!!! MagyaRÁZOD a bizonyítványod?!... Ha-ha-ha - - - Ah-ah-ah - - -

    VálaszTörlés
  59. Măi omule, omule! Fântâna cântătoare al lui Petru Bodor după doar 14 ani de funţionare în anul 1836 deci a fost distrus de o furtună puternică, după care, deteriorată şi nefolositoare, în urma introducerii reţelei de apă, fântâna este demolată cu mult înainte de începerea construcţiei catedralei din 1925! Legenda susţine că ultima dorinţă al lui Petru Bodor ăsta în urma arestării sale pentru falsificare de bancnote, a fost să vadă pentru ultima oară în viaţa lui propria sa fântână cântătoare – ei atunci omul ăsta a scos o piesă din aceasta, care a devenit nefolositoare. Deci ce ne facem aici cu dvs cu aceşti 89 de ani dintre 1836 – 1925? Sau poate vroiai să mai sugerezi şi altceva inadecvat cu comentariul tău precedent destul de dubios şi ambiguu?

    VálaszTörlés
  60. Csíksomlyó? Na majd ha nyugdíjas leszek, s nem lesz más, jobb dolgom!

    VálaszTörlés
  61. A jelenlegi nyugdíjbiztosítási rendszer Magyarországon nem önellátó - fenntarthatatlan! A magyar állam a hiányait állandóan ki kell pótolja a költségvetésből...

    VálaszTörlés
  62. Csak a magyarországi? Nyugat-Európa egyik legfejlettebb országa, Franciaország is évek óta a saját költségvetéséből pótolja ki a saját nyugdíjbiztosító rendszerének hiányait! Akkor meg miről beszélünk?

    VálaszTörlés
  63. A kereszténység a magyar nemzet megtartó ereje. Európáé is, bár EU alkotmányából ezt, talán nem véletlenül, de mégis „kifelejtették”. Ahogy vége lesz a keresztény Európának, úgy Európának is vége lesz. Csak egy arab kolóniává válik, Eurábiává. – Hümmm. Vajon ki mondta ezt? Idézőjelbe kéne tennem eme nagy megállapítást, jól mutat, ha nálam nagyobb fej mondta ki, s én csak hivatkozom rá...

    VálaszTörlés
  64. http://www.szekelyhon.ro/archivum/offline/cikk/262155/maria-ut-egyedul-reformatuskent

    VálaszTörlés