Összes oldalmegjelenítés

2013. április 1., hétfő

Háttér-kép

   Az alig egyórás műsor azt próbálja meg körüljárni, hogy merre tart a nyugati világ, a nyugati civilizáció, és hogy ebben a nyugati civilizációban merre tart Magyarország. Globális jelenségek és ezeknek magyarországi viszonyai. 
   A beszélgetések középpontjában többnyire gazdasági és pénzügyi folyamatok állnak, kiegészítve társadalmi szociológiai kérdésekkel is. 
   A műsor állandó vendégei: Bogár László közgazdász és Boros Imre közgazdász. 
   Műsorvezető: Bayer Zsolt. 
   Csütörtökönként 20.30-kor, Romániában ez 21.30.
Az Echo TV ugyan 2005-ben indult Magyarországon, Marosvásárhelyen az RDS alapcsomagjában csak 2012 óta található meg. Sajnos a román ORTT 2003 - 2008 közötti alelnöke, a jászvásári dr. Gáspárik Attila Csaba (jelenleg a Marosvásáhelyi Nemzeti Színház - mi tagadás: sikeres - vezérigazgatója és az Erdély TV Erdélyi Kávéházának műsorvezetője, stb., stb., stb...) a csatorna romániai sugárzását nem engedélyezte volna. Én semmi tiltandót nem látok benne - sőt: Haza Húzó c. műsorát (ami az A TV-n Hazai turizmus címen megy) is mindig megnézem, és szeretem - egyik kedvencem.
Hogy Bayer Zsolt nagy fideszes, ill. hogy Gáspárik Attila nagy eremdéeszes? - Az már engem nem zavar: mindenki abban hisz, amiben akar, abban, ami nézeteihez, világfelfogásához közel áll. Elég nagy szavazótábora van mindkét pártnak... Sőt: bizonyos mértékben csodálom is ezeket a saját szakterületükön kiváló eredményeket (értsd: karriert) elért embereket! Ám én egyetlen pártnak sem voltam soha a tagja, az én világfelfogásom leginkább Madách Tragédiájához áll közel. Szavazni azonban - természetesen állampolgári kötelességemből fakadóan - mindig elmegyek. Franciaországban büntetik is a szavazásról való távolmaradást! 

19 megjegyzés:

  1. Te csodálod ezeket a politikusokat? Azt írod, hogy világlátásod inkább Madách Tragédiájához áll közel, akkor meg mi ez a darwini infantilizmus dicsőítésére tett kísérleted?

    VálaszTörlés
  2. Én azt írtam, hogy „bizonyos értelemben” csodálom ezeket a... – nem politikusokat, hanem embereket, akik stb... stb... stb... – finom iróniám (’luciferi szarkazmusom’) úgy látszik te nem érzékeled (kellőképpen)...

    VálaszTörlés
  3. Mi az, hogy „sikeres színházigazgató”?

    VálaszTörlés
  4. Növelte a színház mutatóit. – Az előző évhez képest: több előadást tartottak, több nézőjük volt, az előadásokon a nézőtér telítettsége megnövekedett, több jegyet adtak el, nőtt a színház bevétele, meg ilyenek stb... stb... stb... A színház számára minden egyes üres szék veszteség. Még a kiállítások se engedhetik meg maguknak, hogy látogatók nélkül meglegyenek: inkább nem szednek belépőt, hogy minél többen megnézhessék, mert a művészetnek ez tesz jót! S bár a szegény emberek a jegy magas ára miatt ki vannak zárva a színházból, én mégis amondó vagyok, hogy a szociális kérdések megoldása nem a színház dolga (Gorkij A mélyben c. drámájának előadása pedig egyetlen politikust sem fog megtérésre ösztönözni), bár néha-néha bedobnak egy-egy akciós, 1 lejes előadást. Ennél többet azonban mit tudnának csinálni? Jobban tehát én se tudnám csinálni! A fenntartót meg az se zavarná, ha a Tompa Miklós Társulat a Hahota, vagy a Gruppenhecc szintjére zuhanna. Elvégre ez is, az is: színház. Ha jól tudom, európai rangú színház csak Bukarestben van, a Bulandra, jaj, no meg néhány éve Kolozsváron a Tompa Gábor-vezette KÁMSZ, Budapesten a Katona volt, néhány évvel ezelőtt kidobták, mert legyengült, s közbe akadt helyükbe erősebb... Mércének persze mérce, de nem lehet minden színház az! (Nem is tud azzá válni...) Marosvásárhelyen is jöttek létre az elmúlt 23 esztendőben I. osztályú előadások, ha nem is minden évben, akkor szökőévenként...

    VálaszTörlés
  5. Te az Echo TV-t meg az A TV-t nézed? Jobb dolgod nincs?

    VálaszTörlés
  6. Nem nézem én egyiket se, csak ajánlottam bizonyos nekem tetsző műsorokat (az unatkozó nyugdíjasoknak, ha-ha-ha), a profilomba írtam, hogy még a Mezzo-t se nézem, csak az operaközvetítéseit! De neked ha nem tetszik, nézd nyugisan a Székelyföld fővárosában az Erdély TV-d! Lokálpatri(di)ótáknak lokálpatri(di)ótatévé! Minden nap láthatod háromszori ismétlésben a nagy Markód, s ahogy osztogatja saját pártja saját alapítványa általi támogatásból kiadott gyönyörű haiku- és szonettköteteit, transzilvanelit maffiózó világmagyarázataival negédesen megtoldva!

    VálaszTörlés
  7. De hát Markó verseit románra, franciára, angolra fordították! Úgyhogy szerintem te főzicskélj nyugisan Orbán szakácskönyve szerint!

    VálaszTörlés
  8. Kukurigú! Nem tudom, hogy egy budapesti, bukaresti, párizsi vagy londoni őslakos mit szólna, ha kezébenyomnák Markó verseit (míg Orbán főztjét eddig senki se okádta ki, ha-ha-ha), azt viszont biztosan tudom, hogy milyen kritikákat kapott: semmit! (Tehát mértékadó irodalmi körökben ha nem írnak róla, akkor bizony nem is létezik’)... Hihihihi... Na! Ma is a Laci-csárdába tartod lucullusi lakomád? Elvégre vége a böjtnek (igaz, te még azt se tartottad') - itt a Húsvét! Egy finettis palacsintát bevághatsz erre a kommentemre is! De csak óvatosan: nehogy megcsömörölj!

    VálaszTörlés
  9. Orbán kontra Markó? – Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz!

    VálaszTörlés
  10. Fején találtad a szöget, kedves névtelen! Csakhogy ők irányítják ma a te életed! Egyik itt, a másik ott!

    VálaszTörlés
  11. Ha a pór nép rájuk szavazott, mit még akarsz? – Nyeljék csak szépen négy évig!

    VálaszTörlés
  12. November 1.-től semmi?

    VálaszTörlés
  13. Semmi. Nagyon szerettem volna Babits Mihály Fekete országát továbbhagyni, de nem lehet. A budipapír (izé: a blogom) tovább tekerődik. Az idő halad.

    VálaszTörlés
  14. A július 1.-i cikked hova lett? Csak nem törölted le?

    VálaszTörlés
  15. De bizony letöröltem! Aki olvasta (az tudja miért), boldog lehet! Aki nem, az meg bánhatja is!... Neked viszont megküldöm e-mail-be’

    VálaszTörlés
  16. S majd lezárod blogod megint, privátba, 1oo havernek?

    VálaszTörlés
  17. Na jó, hagyjuk is! Maradjunk inkább Madách Tragédiájánál!

    VálaszTörlés
  18. Azt ígérted nekem egy nemrégi e-mail-edbe, hogy április 1.-re felteszel 3 jól sikerült, általad készített eredeti aktfotót... Hol vannak hát?

    VálaszTörlés